رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش
این وبلاگ در راستای پیشرفت اطلاعات شما عزیزان ایجاد شده است.مخاطبین این وبلاگ عموم مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می باشند.
در ضمن هر گونه خدمات و رفع اشکالات رایانه ای پذیرفته می شود.
به یاد داشته باشید که نظرات سازنده شما می تواند من را در رسیدن به این هدف یاری نماید.
سید امیرحسین موسوی ثابت

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۱۵ ب.ظ

ابزارهایی از گوگل که اسم آنها را هم نشنیده‌اید

 

سرویس های گوگل, جستجو‌ صوتی گوگل

ما هر روز از موتور جستجو‌ قوی‌پیکر گوگل استفاده فراوانی می‌بریم. تقریبا بیشتر کاربران از سرویس ایمیل این شرکت بهره می‌گیرند و حدود ۶۵ درصد از کاربران جهانی گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید برخوردار‌ند؛ اما این‌ها تنها تولیدات و ابزارهای این شرکت نیست. بگذارید چند نمونه از بهترین ابزارهای گوگل را که کمتر شناخته شده هستند، به شما معرفی کنیم.

 

برای بسیاری از ما گوگل در موتور جستجو و سیستم عامل اندروید و نهایتا سرویس جی‌میل خلاصه می‌شود؛ اما اگر قرار بود این شرکت به همین‌ها بسنده کند، قطعا به یک غول بزرگ فن‌آوری اطلاعات تبدیل نمی‌شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۵
سید امیرحسین موسوی ثابت
چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۱۲ ب.ظ

ترکیب پوشه‌ها در سیستم‌‌ عامل‌ مک

 ترفندهای مک, ترکیب پوشه‌ها

قابلیت Merge یا ترکیب کردن دو پوشه در سیستم‌‌های‌عامل‌ مختلف از جمله ویندوز و لینوکس براحتی امکان‌پذیر است. برای مثال چنانچه قصد دارید محتوای دو پوشه با نام test را در سیستم‌عامل ویندوز با یکدیگر ترکیب کنید، می‌توانید پوشه‌ موردنظر را روی پوشه‌ مقصد کشیده و رها کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۶:۱۲
سید امیرحسین موسوی ثابت

 

دانلود افزونه, افزونه های فایرفاکس

بسیاری از ما از مرورگر محبوب و قدرتمندی همچون فایرفاکس تنها در حد ابزارها و امکانات اولیه بهره میبریم. وب گردی در حد رفع نیازهای روزمره منجر به آن میشود که مرورگرها هم در حد روزمره و برای رفع نیاز ورد استفاده قرار گیرند. در حالی که مرورگری همچون فایرفاکس، امکانات و قابلیت های جالب و کاربردی دارد که اگر از آنها استفاده نکنیم، دیگر هیچ فرقی ندارد که از کدام مرورگر استفاده کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۸:۲۵
سید امیرحسین موسوی ثابت
شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۲۲ ب.ظ

ترفندی برای بزرگ کردن THUMBNAIL در TASKBAR ویندوز

تقریبا هیچ شخصی سازی در ویندوز نیست که نتوان انجام داد. به جز معدود مواردی که اساسا با هسته ویندوز در ارتباط هستند، هر آن چیزی که در واسط کاربری ویندوز دیده میشود قابل شخصی سازی است. برخی از این شخصی سازی ها با نرم افزارهای جانبی است ، اما برخی دیگر نظیر آنچه امروز ما به آن پرداخته ایم، بدون نیاز به نرم افزاری دیگر.

وقتی ماوس خود را برای مدت زمانی اندک بر روی یکی از آیکون های Taskbar ویندوز نگه میدارید، ویندوز یک پیش نمایش از آن پنجره یا ابزار به شما نشان میدهد. اما این پیش نمایش بسیار کوچک است و جزئیات زیادی در آن قابل رویت نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۸:۲۲
سید امیرحسین موسوی ثابت
شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۱۷ ب.ظ

امکانات جدید ویندوز ۱۰

قابلیت های ویندوز ۱۰, جست و جو در ویندوز ۱۰

مایکروسافت اخیرا با انتشار اخبار و اطلاعاتی از ویندوز جدید خود با نام Windows 10 همگان را غافلگیر کرد؛ این در حالی است که بیشتر ما در اندیشه ویندوز نسخه‌ی ۹ بودیم! طبق شایعات منتشر شده، دلیل این کار از سوی شرکت مایکروسافت ویندوز قدیمی ۹۵ بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۸:۱۷
سید امیرحسین موسوی ثابت
سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۱۹ ب.ظ

اهمیت تگ های h1,h2,h3,h4,h5,h6 در چینش صفحات وب سایت

بسیاری از طراحان وب سایت بر این عقیده هستند که کسب کردن استانداردهای طراحی وب سایت در استاندارد بودن کدهای HTML است وValidate بودن کدهای HTML به تنهایی نشان دهنده استاندارد بودن وب سایت طراحی شده توسط آنهاست . اما باید بدانید این تازه اول راه است !?

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۹
سید امیرحسین موسوی ثابت