رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش
این وبلاگ در راستای پیشرفت اطلاعات شما عزیزان ایجاد شده است.مخاطبین این وبلاگ عموم مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می باشند.
در ضمن هر گونه خدمات و رفع اشکالات رایانه ای پذیرفته می شود.
به یاد داشته باشید که نظرات سازنده شما می تواند من را در رسیدن به این هدف یاری نماید.
سید امیرحسین موسوی ثابت
پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۳۰ ب.ظ

آموزش فیس بوک به زبان ساده و کاربردی

http://taningostaran.com/wp-content/uploads/2013/04/Facebook-logo.png

 

همه چیز درباره فیس بوک

فیس بوک ابتدا در سال ۲۰۰۴ برای دانشجویان دانشگاه هاروارد توسط مارک زوکربرگ دانشجوی همان دانشگاه ساخته شد. از سال ۲۰۰۶ ثبت نام عمومی آغاز شد و تمامی افراد بالای ۱۳ سال با ایمیلی معتبر می توانستند در فیس بوک ثبت نام کنند. در حال حاضر فیسبوک بزرگترین شبکه اجتماعی است که جمعیتی بیش از یک میلیارد کاربر فعال را در خود جای داده است!

فیس بوک ارتباطات آنلاین بسیاری از افراد استفاده کننده از اینترنت را تغییر داده است. همچنان که عضویت در این شبکه بزرگ اجتماعی رو به افزایش است، اشتراک گذاری اطلاعات شما نیز راحت تر شده است. در حال حاضر سایت ها و ابزار آنلاین مختلفی با استفاده از خدمات فیسبوک امکانات بیشتری را برای کاربران به ارمغان آورده اند.

 

آموزش استفاده از فیس بوک
اگر وارد فیس بوک شده و در آن عضو شوید باید هدف خود را از پیوستن به این شبکه بزرگ تعیین کنید و بدانید از امکانات و ابزار مختلف فیس بوک در راستای چه کارهایی استفاده خواهید کرد. برخی افراد تصمیم به برقراری ارتباط با رنج کمی از کاربران فیس بوک می گیرند و اطلاعات بسیار کمی درباره خود به اشتراک می گذارند. برخی دیگر دوست دارند با کاربران بسیاری ارتباط برقرار کنند و اطلاعات بسیاری را از خود را بصورت عمومی به اشتراک بگذارند. به عبارت بهتر، فیسبوک چیزی است که شما برای خودتان هدف قرار داده اید.

 

آموزش کار با فیس بوک

قبل از اینکه بتوانید از فیس بوک استفاده کنید، باید در آن عضو شوید. این کار کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. تنها چیزی که نیاز خواهید داشت داشتن یک ایمیل معتبر و چند دقیقه وقت است. در ادامه آموزش فیس بوک را خواهید آموخت. همچنین کمی با محیط فیسبوک، از جمله صفحه اصلی و صفحه پروفایلتان آشنا خواهید شد. و اینکه چطور می توان برخی اطلاعات اولیه پروفایل را ویرایش کرد.

 

آموزش ثبت نام در فیس بوک

1. وارد مرورگر خود شده و در نوار آدرس facebook.com را تایپ و اینتر بزنید.

2. در زیر عبارت Sign Up اطلاعات خواسته شده را درون کادرهای موجود وارد کنید.

3. بعد از تکمیل اطلاعات برروی Sign Up کلیک کنید. پس از این کار ممکن است کد کپچایی نمایش دهد که عین عبارت موجود در تصویر را باید در کادر مربوطه تایپ کرده و اینتر بزنید.

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک

 

4. الان شانس آن را دارید که اولین دوستان فیس بوکی تان را جستجو و پیدا کنید. برای جستجوی دوستانتان ایمیل خود را در کادر وارد کرده و Find Friends را کلیک کنید. همچنین اگر دوست ندارید دسترسی به ایمیلتان را به فیسبوک بدهید می توانید از این مرحله بگذرید. برای این کار برروی skip this step کلیک کنید.

 

آموزش فیسبوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک

 

5. در مرحله بعد اگر دوست داشته باشید می توانید اطلاعاتی را درباره محل تحصیل و کارتان وارد کنید. پس از تکمیل برروی Save & Continue کلیک کنید و یا برای گذر از این مرحله Skip را کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک,آموزش تنظیمات فیس بوک

 

6. اگر اطلاعات تحصیلی یا کار خود را وارد کرده باشید، فیسبوک برخی پروفایل ها را برای دوستی به شما معرفی خواهد کرد. هر دوستی را که علاقه به اضافه کردن داشتید با کلیک برروی Add Friend انتخاب کرده و در نهایت برروی Save & Continue کلیک کنید. برای گذر از این مرحله بدون ارسال هیچ درخواست دوستی برروی Skip کلیک کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,انتخاب دوستان

 

7. در مرحله بعد می توانید تصویری را به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب و آپلود کنید. برروی Upload a Photo کلیک کنید و از پنجره باز شده تصویر مورد نظرتان را یافته و انتخاب کنید. و یا با کلیک برروی Take a Photo در همان لحظه توسط وبکم خود عکسی گرفته و آپلود کنید. اگر علاقه ای به اضافه کردن تصویر به پروفایل فیس بوکتان ندارید برروی Skip کلیک کنید.

 

آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش گذاشتن عکس در فیس بوک

 

8. پس از اتمام آپلود تصویر پروفایل برروی Save & Continue کلیک کنید.

9. صفحه Welcome to Facebook ظاهر خواهد شد که به شکل زیر خواهد بود.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

تایید آدرس ایمیل در فیس بوک

در این مرحله از طرف فیس بوک برای شما ایمیلی ارسال خواهد شد که حاوی لینک فعال سازی یا تایید ایمیل می باشد. قبل از اینکه بتوانید از امکانات مختلف فیس بوک استفاده کنید باید ایمیل خود را تایید کنید.

1. وارد ایمیل خود شوید.

2. ایمیلی که از فیس بوک ارسال شده را پیدا کرده و باز کنید. (موضوع ایمیل ارسال شده Welcome to Facebook – get started now! است.)

3. برروی دکمه سبز رنگ Get Started کلیک کنید تا عملیات تایید ایمیل شما در فیس بوک انجام گردد.

 

آموزش ثبت نام در فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

4. صفحه آغازین فیسبوک باز خواهد شد. الان شما دسترسی کامل به خدمات و امکانات فیس بوک دارید.

آموزش فیس بوک-بررسی صفحه اصلی
Home page فیس بوک حاوی آخرین پست ها و فعالیت های دوستانتان است. وقتی یکی از دوستانتان پست جدیدی ارسال کند در News Feed قابل مشاهده خواهد بود. در ادامه به بررسی دقیقتر این صفحه خواهیم پرداخت.

 

آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش استفاده از فیس بوک

 

این قسمت شامل ۳ بخش است:

1. درخواست های دوستی: وقتی کاربری درخواست دوستی برای شما ارسال کرده باشد.

2. پیام ها: وقتی دوستی و یا کاربری برای شما پیغامی خصوصی فرستاده باشد.

3. اطلاعیه ها: وقتی توسط دوست یا کاربری ارتباطی با شما و یا پست های شما برقرار شده باشد. مثلا کسی پست های شما را مورد پسند قرار داده باشد و یا برای آنها نظری به ثبت رسانده باشد. و یا تگ شما را به تصویری اضافه کرده یا شما را به رخدادی دعوت کرده باشد. برای دیدن اطلاعات بیشتر برروی هر آیکن کلیک کنید:

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش فیس بوک,ساخت اکانت فیس بوک

 

در نوار جستجو شما می توانید برای پیدا کردن دوستان جدید، گروه های مختلف، فن پیج ها و غیره به جستجو بپردازید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

با کلیک برروی نام پروفایلتان وارد صفحه پروفایل خود خواهید شد. از قسمت Find Friends نیز می توانید برای جستجوی دوستان خود در فیسبوک استفاده کنید. Home شما را به صفحه اصلی فیس بوک برمی گرداند. و از علامت قفل می توانید به تنظیمات حریم خصوصی هدایت شوید. علامت چرخ دنده برای ورود به تنظیمات فیس بوک استفاده می شود.

 

آموزش فیسبوک,آموزش تصویری فیس بوک,بررسی پروفایل

 

در این بخش می توانید به بخش های مختلف فیس بوک رفته و به آنها دسترسی پیدا کنید. برای مثال وارد بخش پیام ها، رخدادها، تصاویر، گروه ها و غیره شوید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک

 

نام این بخش Publisher است. از این کادر می توانید پست های مختلف خود را ارسال کنید. چیزی که در تصویر مشاهده می کنید یک متن ساده است که با نام استاتوس شناخته می شود و شامل متن ساده ای بدون تصویر و چیزهای اضافه است. همچنین از این بخش برای ارسال تصاویر، ویدئوها، لینک ها، رخدادها و… می توانید استفاده کنید. اطلاعاتی که از این طریق ارسال می دارید برروی پروفایل خودتان به ثبت خواهند رسید. در پست های بعد به بررسی بیشتر پابلیشر خواهیم پرداخت.

 

آموزش فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک

 

در این ستون اطلاعات مختلفی مانند رخدادهای جاری، پیشنهاد دوستی با افراد مختلف، پیشنهاد عضویت در فن پیج ها و تبلیغات گرافیکی مشاهده خواهد شد. همچنین اگر امروز تولد یکی از دوستانتان باشد نیز در این بخش قابل رویت خواهد بود.

 

اطلاعات پیشنهادی که فیسبوک به شما ارائه می دهد بر اساس اطلاعات شخصی و علاقمندی های شماست، به خاطر همین الگوریتم جستجو است که دوستان پیشنهادی یا به قول خود فیس بوک People You May Know شامل افرادی است که ممکن است در دنیای واقعی با آنها آشنا بوده باشید!

در بخش زیرین پابلیشر که به News Feed معروف است می توانید آخرین پست ها و فعالیت های دوستان خود، صفحاتی که پسندیده اید و گروه هایی که در آنها عضویت دارید را مشاهده کنید.

 

آموزش ثبت نام فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

با کلیک برروی دکمه چت دو بخش بسیار دوست داشتنی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. تیک تیک و چت. در بخش بالایی که با نام تیک تیک شناخته می شود آخرین فعالیت های دوستانتان بصورت لحظه ای و آنلاین نمایش داده می شود که این بخش یکی از امکانات جدید فیسبوک بوده و در این مدت کوتاه توانسته طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کند!

 

در بخش زیرین تیک تیک هم امکان چت با دوستانی که بصورت آنلاین در فیس بوک می باشند نیز وجود دارد که نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

 

آموزش فیس بوک - بررسی صفحه پروفایل

همانطور که توضیح داده شد News Feed مربوط به فعالیت های اخیر دوستان و صفحات مورد علاقه شما در فیس بوک است، صفحه پروفایل شما (که آن را با نام تایم لاین هم می شناسند.) جایی است که فعالیت های شما در آن ثبت می گردند. همچنین اطلاعات و مشخصات شما نیز در این صفحه قابل نمایش می باشند. اطلاعاتی که به هرصورت (متن، ویدئو، تصویر، لینک و…) ارسال کنید در تایم لاین شما به نمایش در خواهد آمد. همچنین دوستان شما نیز می توانند در تایم لاین شما پست ارسال کنند.

 

شما در هر زمان و هر صفحه ای از فیس بوک می توانید با کلیک برروی نام خودتان وارد صفحه پروفایلتان شوید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش کار با فیس بوک,آپلود تصویر پروفایل و کاور

 

تصویر پروفایل شما، معرف شما در فیس بوک است و بسیاری از کاربرانی که به جستجوی نام شما می پردازند با مشاهده تصویر پروفایلتان شما را خواهند شناخت. برای تغییر تصویر پروفایل برروی عکس کلیک کرده و تصویر دلخواهتان را با کلیک برروی Upload Photo انتخاب کنید.

تصویر کاور عکس بزرگی است که تنها در پروفایلتان قابل مشاهده است. برخلاف تصویر پروفایلتان، کاور عکسی مربوط به خود شما نیست (هرچند بسیاری از کاربران این تصویر را نیز از عکس های شخصی خودشان انتخاب می کنند.) این تصویر معمولا نشان دهنده علاقمندی و یا زمینه کاری شماست و با انتخاب صحیح می تواند زیبایی خاصی به تایم لاین شما دهد.

 

آموزش تصویری فیس بوک,آموزش ساخت فیس بوک,تنظیمات پروفایل

 

برای تغییر تصویر کاور مانند عکس بالا برروی Change Cover کلیک کرده و یکی از گزینه های Choose from photos یا Upload photo را انتخاب نمایید. گزینه اول برای انتخاب کاور از عکس هایی است که قبلا در فیسبوک قرار داده اید و گزینه دوم برای آپلود تصویری جدید است. از Reposition می توانید برای تعییز موضع و دید عکس کاور استفاده کنید. و اگر دوست ندارید تصویر کاور داشته باشید می توانید برروی Remove کلیک کنید.

 

آموزش استفاده از فیس بوک،آموزش تنظیمات فیس بوک،آموزش فیسبوک

 

اطلاعات عمومی مربوط به شما که در فیس بوک اضافه کرده اید را می توانید در این بخش مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند محل کار، تحصیل، شهر محل سکونت و زادگاهتان باشد. با کلیک برروی About در زیر این بخش صفحه ای باز خواهد شد که می توانید این اطلاعات را اضافه یا ویرایش کنید.

 

آموزش فیسبوک,آموزش کار با فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک

 

از این بخش بسیاری از اطلاعات شخصی خودتان را می توانید مدیریت کنید.

 

در سمت راست بخش اطلاعات عمومی Favorites bar یا نوار علاقمندی ها قرار دارد که میانبری است به تصاویر شما، لیست دوستانتان، صفحات دلخواه، نقشه ها، رخدادها و هرآنچه شما علاقه دارید درباره فعالیت های شما در این محل نمایش داده شود. مانند تصویر می توانید بخش های مختلف را به این نوار اضافه یا کم کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک,تنظیمات پروفایل

 

پابلیشر را در صفحه نیوز فید به یاد دارید؟ پابلیشر در تایم لاین شما هم موجود است و به کمک آن می توانید هرآنچه در فکرتان است را در پروفایلتان اضافه کنید. پست های ارسالی از طریق پابلیشر در تایم لاین شما و نیوز فید دوستانتان قابل مشاهده است.

 

آموزش تنظیمات فیس بوک

وقتی شما شروع به استفاده از فیس بوک کنید، نیاز به تنظیماتی در اکانت خود خواهید داشت. این تنظیمات مربوط به تغییر رمز عبور، نوع و چگونگی دریافت اطلاعیه ها و غیره. تغییر این تنظیمات همیشه امکان پذیر است و در هر زمانی می توانید آنها را تغییر دهید.

 

برای ورود به بخش تنظیمات اکانت برروی چرخ دنده کلیک کنید و از منوی باز شده Account Settings را انتخاب کنید.

 

آموزش استفاده از فیس بوک,آموزش فیس بوک,آموزش ساخت اکانت

 

صفحه تنظیمات مانند تصویر زیر باز خواهد شد که هر بخش را بطور مجزا توضیح خواهیم داد.

 

آموزش ساخت فیس بوک,آموزش عضویت در فیس بوک,آموزش فیسبوک

 

بخش اول تنظیمات یعنی General مربوط به تنظیماتی مانند نام شما، نام اکانت شما، ایمیل، رمز عبور و غیره است. اگر دوست دارید زبان فیس بوک را به فارسی تغییر دهید از همین بخش، گزینه Language را ویرایش کنید.

 

آموزش فیس بوک,آموزش ثبت نام در فیس بوک,آموزش تنظیمات امنیتی فیس بوک

 

در بخش Security امکاناتی از قبیل انتخاب سوال امنیتی، امکان فعال کردن SSL برای امنیت بیشتر در فیس بوک گردی، ارسال اطلاعیه در هنگام ورود به اکانت و… وجود دارد که می توانید با توجه به نوع کارکرد خود از آنها استفاده نمایید.

 

Privacy

در این بخش می توانید تنظیمات حریم خصوصی را انجام دهید. این بخش یکی از مهم ترین قسمت ها در تنظیمات دسترسی دیگران به داده های شماست و در بخش های دیگر بطور مفصل دراین باره صحبت خواهیم کرد.

 

آموزش استفاده از فیس بوک،آموزش تنظیمات فیس بوک،آموزش فیسبوک

 

Notifications

بطور پیش فرض فیس بوک اطلاعیه های مهم را برای شما بصورت ایمیل ارسال می کند، بطور مثال زمانی که کاربری برای شما درخواست دوستی ارسال می دارد. اگر دوست داشته باشید اطلاعیه هایی را بصورت ایمیل دریافت نکنید می توانید از این بخش آنها را تغییر دهید.

 

آموزش فیس بوک،آموزش کار با فیس بوک،آموزش ثبت نام در فیس بوک

 

وقتی در قسمت General هستیم لینکی در زیر صفحه وجود دارد با نام download a copy. توسط این بخش می توانید تمامی اطلاعات و پست های ارسالی خود را دانلود کرده و برروی کامپیوتر خود داشته باشید. این اطلاعات حاوی، متن های ارسالی، عکس ها، ویدئوها و … می باشد.
 

منبع: gooyait.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی