رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش
این وبلاگ در راستای پیشرفت اطلاعات شما عزیزان ایجاد شده است.مخاطبین این وبلاگ عموم مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می باشند.
در ضمن هر گونه خدمات و رفع اشکالات رایانه ای پذیرفته می شود.
به یاد داشته باشید که نظرات سازنده شما می تواند من را در رسیدن به این هدف یاری نماید.
سید امیرحسین موسوی ثابت
يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ق.ظ

فراموشی پسورد کامپیوتر

وقتی پسورد ویندوز را فراموش می کنید؟

نویسنده: Daniel petri (ژانویه 2009)
مترجم: محمود کریمی 

خیلی خوب، شما می گویید که شما پسورد Administrator ویندوز خود را فراموش کرده اید. این نباید مشکل بزرگی باشد. شما می خواهید که به کامپیوترتان دسترسی داشته باشید ولی رمز عبور ویندوز را فراموش کرده اید. چگونه می شود از این وضعیت خلاص شد بدون پاک کردن و نصب دوباره ویندوز.



پیشنهاد:
اگر وقت شما کم است، به شما پیشنهاد می کنم از Spotman pawersuit استفاده کنید. این ابزار به شما امکان بازیابی رمز هر ویندوزی را می دهد.
ادامه بحث:
یک روش برای این مشکل این است که به شدت تلاش کنید تا رمز را به خاطر بیاورید یا این که سراغ یک (user) دیگر بروید که تمام امکانات مدیریتی user شما را داشته باشید. اما فکر نمی کنم این کار مفید باشد. در غیر این صورت شما نمی نشستید این جا تا این مقاله را بخوانید؟ می نشستید؟
روش دیگر آن است که تلاش کنید که یک syster state را بازگردانی کنید که البته باید از آن قبلاً بک آپ (backup) داشته باشید. این امکان در ویندوز 2000، XP و 2003، فراهم است یا یک ERD را در ویندوز NT4.0 بازگردانی کنید. با این کار به پسورد خود دست خواهدی یافت. احتمالاً باز هم این جا مشکلی دارید. این که شما تمام user ها و گروه های ایجاد شده و کلیه ی پسوردهای تغییر یافته برای userها را از آخرین باری که Backup گرفته اید، از دست خواهید داد.
راه سوم این است که یک سیستم عامل موازی روی همان کامپیوتر و در پارتیشن دیگری نصب کنید (برای مواقعی که ویندوز اصلی به هیچ وجه نباید از دست برود) و یک سری حیله های ساده را برای دسترسی به پسورد استفاده کنید.

نرم افزارهای رایگان بازیابی اطلاعات:
چند تا از این نرم افزارها را مثال می زنم. ابزارهای شکستن رمز ویندوز اکثراً نرم افزارهای لینوکس هستند که درایورها و نرم افزارهای NTFS دارند که رجیستری را می خوانند و پسوردهای هر حساب کابری را دوباره می نویسند ولو این که Administrator باشد. این فرایند دسترسی فیزیکی به کنسول و یک درایو فلاپی که بتواند کار کند را نیاز دارد، اما مثل معجزه عمل می کند. من خودم چندین بار این کار را بدون به وجود آمدن کوچکترین مشکلی انجام داده ام.
مواظب باشید. در برخی سیستم ها مثل windows XP بازنشانی پسورد یک user ممکن است موجب از دست رفتن برخی داده ها شود به خصوص EFS (فایل های رمز شده و پسوردهای ذخیره شده از داخل اینترنت اکسپلورر) برای جلوگیری از چنین مشکلی شما همیشه باید، کلیدهای عبورد شخصی و عمومی خود را به user مأمور بازگردانی صادر کنید. در خارج از این لیست تنها وسیله ای که موجب آسیب به اطلاعات هارد دیسک شما نمی شود برای EFSها مشکلی به وجود نمی آورد، windows password recovery system است.
در زیر 5 عدد از این ابزارها را مشخص کرده ایم.
1- Spotman password Finder: یک ابزار sturt up ساده است که با محیطی شبیه ویندوز به جای خط فرمان (شبیه Dos) رمزهای فراموش شده را، باز می گرداند.
2- windows key: نسخه ی برتر از برنامه ی password s wondowd key که از ویندوز ویستا و درایوهای RAID/SCSI/SATA پشتیبانی می کند.
3- Peter Nardhal-Hagens offline NT password & Registery Editor یک ابزار عالی که به وسیله ی CD یا فلاپی بوت می تواند پسورد با بازگردانی کند.
4- openwall's John the Ripper یک فلاپی بوت خوب با قابلیت های کرک کردن.
5- EBCD-Emergency Boot CD یک Bootable CD که برای مواقعی که عیب نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد، می تواند پسوردها را بازیابی کند.
نکته مهم برای کاربران ویندوز ویستا: در حال حاضر و تا این زمان برای ویندوز ویستا فقط همان نرم افزار شماره ی 3 که در بالا اشاره کردم، مفید است.
توجه: این نرم افزارهای بازیابی پسورد تنها برای کابران دارای یک کامپیوتر که به شبکه متصل نیستند، مناسب است.
windows pasword recovery
loginrecovery.com
این سایت ابزاری در اختیار می گذارد که آخرین پسورد ویندوز را برمی گرداند. این ابزار در مورد حساب های کاربری و administrator کار می کند. هیچ پسوردی را تغییر نمی دهد و فقط آخرین پسورد را به شما می گوید. این ابزار همچنین برای EFSها هم مفید است. این ابزار حتی وقتی که هیچ پسوردی برای ویندوز مطرح نشده باشد، هم کار می کند. تمام اینها وقتی است که شما به یک کامپیوتر دیگر با اتصال به انینترنت دسترسی داشته باشید. نویسنده ادعا می کند که این ابزار برای ویندوز NT، و server 2003 و Longhorn قابل کاربرد است. بهترین مزیت آن این است که پسورد شما را تغییر نمی دهد بلکه آن را می شناسد و به شما می گوید تا از آن استفاده کنید.
تلاش تان را بکنید و از این ابزار استفاده کنید. نویسنده ی سایت آن هم می خواهد بازخورد آن را ببیند. یک سرویس رایگان به علاوه ی یک سرویس برتر و دیگر وجوددارد که پسورد شما را در چند دقیقه می یابد. سرویس برتر آن هم خیلی ارزان است.
توجه: برای استفاده از آن به یک فلاپی خالی نیاز دارید. البته اخیراً، این سایت که CD image هم برای کسانی که امکان استفاده از فلاپی را ندارند هم ارائه داده است.
کپی از این مقاله یا استفاده از مطالب آن بدون ذکر منبع، مترجم و نقل از پایگاه راسخون ممنوع است و شرعاً مجاز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی