رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش
این وبلاگ در راستای پیشرفت اطلاعات شما عزیزان ایجاد شده است.مخاطبین این وبلاگ عموم مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می باشند.
در ضمن هر گونه خدمات و رفع اشکالات رایانه ای پذیرفته می شود.
به یاد داشته باشید که نظرات سازنده شما می تواند من را در رسیدن به این هدف یاری نماید.
سید امیرحسین موسوی ثابت
دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۱ ب.ظ

بد سکتور چیست و چطور به وجود می‌آید ؟

 

  بد سکتور چیست و چطور به وجود می‌آید ؟

 

بد سکتور چیست و چطور به وجود می‌آید ؟

 

 

 

 

 

به‌طور‌کلی سطح‌ هارد برای ذخیره اطلاعات به بخش‌های کوچکی تقسیم می‌شود که به آنها سکتور می‌گویند. حال اگر به هر علتی این بخش‌های کوچک آسیب ببینند به این آسیب‌دیدگی در اصطلاح بدسکتور گفته می‌شود. بدسکتور دو گونه دارد. بدسکتور فیزیکی یا سخت‌افزاری و بدسکتور نرم‌افزاری. نوع اول همان‌طور که از اسمش پیداست در نتیجه صدمات فیزیکی مثل ضربه یا تکان‌های شدید، فرسودگی یا نفوذ گرد و غبار به وجود می‌آید و قابل ترمیم نیز نیست. بدسکتور نرم‌افزاری در اثر درست کار نکردن یا اشکالات نرم‌افزاری روی می‌دهد به این ترتیب که سیستم‌عامل دیگر نمی‌تواند روی قسمت مورد نظر چیزی کپی کند یا چیزی از روی آن بخواند. مشکل نرم‌افزاری با ابزار مناسب مثل Windows Check Disk توسط خود سیستم‌عامل قابل ترمیم است. توجه کنید که بدسکتور در همه‌هاردها به دلایل مختلف روی می‌دهد و از این جهت تفاوتی میان HDD و ‌هاردهای جدیدتر SSD وجود ندارد.

منبع: دانستنیها شماره ۱۰۱
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی