رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش

آموزش ها ، خدمات و ترفندهای رایانه و اینترنت

رایانه دانش
این وبلاگ در راستای پیشرفت اطلاعات شما عزیزان ایجاد شده است.مخاطبین این وبلاگ عموم مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان می باشند.
در ضمن هر گونه خدمات و رفع اشکالات رایانه ای پذیرفته می شود.
به یاد داشته باشید که نظرات سازنده شما می تواند من را در رسیدن به این هدف یاری نماید.
سید امیرحسین موسوی ثابت
يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶ ق.ظ

دانستنیهای ویندوز سون «۷»

دانستنیهای ویندوز سون «۷»

ساخت یک فولدر جادویی در ویندوز ۷

این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

بدین منظور:

در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ  یک فولدر جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New > Folder).

سپس عبارت زیر را عیناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهید

 

Rayangig.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

 

 

بر روی فولدر ایجاد شده به نامRayangigدوبار کلیک کنید.

در این فولدر جادویی می‏توانید تمامی تنظیمات ویندوز را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

 

راههای دیگر برای بستن پنجره های ویندوز

 

کافی است در منتهی‏الیه سمت چپ نوار بالایی هر پنجره دوبار کلیک کنید.

خواهید دید که  پنجره بسته خواهد شد.

منظور دقیقاً بخش مخالف قسمتی است که علامت ضربدر هر پنجره قرار دارد. به عبارت دیگر جایی که آیکن کوچک پنجره برنامه ها وجود دارد.

کاربرد دیگر این ترفند این است که در پنجره‏هایی که دکمه ضربدر ندارند یا امکان استفاده از آن نیست، این روش برای بستن پنجره عملی است.

دلیل اصلی که این قابلیت در پنجره‏های ویندوز گنجانده شده است این است که در سیستم‏ عامل‏های مکینتاش دکمه Close در همین مکان یعنی بالا سمت چپ پنجره تعبیه شده است. در نتیجه افرادی که عادت به کار با سیستم عامل مکینتاش را دارند در صورت کار در محیط ویندوز طبق عادت قبلی می‏توانند پنجره‏ها را به همان صورت ببندند.

 

جلوگیری از بیدار شدن کیبورد با موس در ویندوز ۷

 

همان‏طور که می‏دانید در صورتی که سیستم را به حالت Sleep ببرید، با این کار کامپیوتر را به صورت سطحی خاموش کرده‏اید یا به اصطلاح آن را به خواب برده‏اید. به این معنا که در صورت حرکت دادن ماوس و یا فشردن یکی از کلیدهای کیبوردهای کیبورد، مجدداً کامپیوتر روشن شده و وارد محیط ویندوز می‏شود. در مادربوردهای جدید، این کار به سرعت انجام شده و در نتیجه بسیار باعث تسریع کار میگردد، از این رو حالت Sleep یکی از موارد پر کاربرد برای کاربران حرفه‏ای است. در صورتی که از ویندوز ۷ استفاده می‏کنید، با استفاده از این ست می‏توانید ویندوز را طوری تنظیم کنید که در صورت رفتن به حالت Sleep، کامپیوتر دیگر با حرکت دادن ماوس و یا فشردن کلیدهای کیبورد از خواب بیدار نشود.

 

برای این کار:

ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید و عبارت mouse را تایپ نموده و Enter بزنید.

سپس در پنجره Mouse Properties به تب Hardware بروید و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.

در پنجره جدید باز شده، به تب Power Management بروید.

اکنون  تیک گزینه Allow this device to wake the computer را بردارید.

با OK کردن پنجره‏های باز تغییر اعمال می‏شود و از این پس با حرکت دادن ماوس و یا کلیک، کامپیوتر از حالت Sleep خارج نمی‏شود.

 

همچنین برای این که با فشردن کلیدهای کیبورد نیز کامپیوتر از خواب بیدار نشود:

در منوی Start عبارت check keyboard را وارد نموده و Enter بزنید.

حال همانند بالا عمل کنید.

گزینه های مخفی درمنوی  send to در ویندوز ۷

 

اگر تا به حال نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت، به نام ویندوز ۷ را نصب نموده و استفاده کرده باشید، حتماً می‏دانید به مانند ویندوزهای پیشین، پس از راست کلیک بر روی یک فایل یا فولدر، منویی به نام Send To جهت ارسال فایل یا فولدر انتخابی به قسمت های مهم ویندوز وجود دارد. اما در ویندوز ۷، در این منو ترفندی نهفته است که با استفاده از آن میتوانید گزینه های دیگری را نیز در منوی Send To مشاهده کنید و این منو را توسعه دهید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

بدین منظور:

بر روی یک فایل یا فولدر راست کلیک کنید. سپس به قسمت Send To بروید. در این منو، گزینه‏های پیش فرض نظیر Compressed Folder، Desktop و… را خواهید دید.

اما اکنون جهت مشاهده آیتم‏های مخفی شده در این منو، به هنگام راست کلیک بر روی فایل یا فولدر، کلید Shift را بگیرید و سپس راست کلیک کنید و به منوی Send To بروید.

اکنون گزینه‏های کاربردی دیگری نظیر My Documents را نیز در این منو خواهید داشت و می‏توانید مستقیمأ فایل یا فولدر را به این مسیرها ارسال کنید.

همچنین در صورتی که دوست دارید همواره این منو به همین شکل باشد و دیگر نیازی به نگه داشتن کلید Shift جهت مشاهده آن‏ها نباشد:

کافی است Computer را باز کنید.

سپس د Location bar ر(نوار آدرس بالای صفحه) عبارت  shell:sendtoرا وارد نموده و Enter بزنید.

اکنون جهت انتقال مسیرهای مورد نظر به منوی Send To از فولدری که دوست دارید نمایش داده شود یک Shortcut تهیه کنید و آن را در این محل کشیده و رها کنید (Drag & Drop) کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی